Blog>Tipy a návody>Ako mať dokonalý prehľad v objednávkach?

Ako mať dokonalý prehľad v objednávkach?

Dôležitosť notifikácií dnes pozná každý vývojár a preto ich nájdete v rôznych populárnych aplikáciach a online nástrojoch. V prípade e-shopov ide taktiež o ich nevyhnutnú súčasť. Nastavte si pre svoj e-shop oznámenia o prijatí či zmene stavu objednávok, aby ste o nich Vy i Vaši zákazníci získali dokonalý prehľad. Ako bonus k článku sme si pre Vás pripravili drobnú novinku - odsadenie stavov objednávok. Zlepšite prehľadnosť Vašich stavov objednávok použitím rôznej úrovne ich odsadenia.

Získajte dokonalý prehľad o objednávkach

Systém Atomer ponúka maximálnu voľnosť pri vytváraní stavov objednávok. Pri vytvorení e-shopu máte v Atomeri už určité stavy predpripravené (napr. "Prijatá objednávka", " Prijatá objednávka - zaplatená", " Vybavená objednávka", ...). Nazývame ich všeobecné. To je zväčša na začiatok rozbiehajúceho sa e-shopu dostačujúce.

S pribúdajúcimi objednávkami však už nemusí tento základ stačiť. Pre prehľadnosť si môžete vytvoriť ďalšie stavy. Často sú využívané stavy podľa:

  1. spôsobu dopravy
  2. spôsobu platby
  3. kombinácie dopravy a platby

Konkrétne príklady nájdete v našom staršom článku pod nadpisom Aké stavy objednávok sú často využívané?.

Pre svoju potrebu si samozrejme môžete vytvoriť aj úplne iné stavy. Nezabúdajte však, že názvy rovnako vidia aj Vaši zákazníci vo svojom profile v detaile objednávky, alebo v notifikačnom e-maily či SMS, preto s tým pri tvorbe názvov počítajte.

 

Nastavenie pre notifikácie podľa stavov objednávok

Informujte zákazníka o priebehu objednávky

Je veľmi dôležité informovať zákazníka, v akom stave sa práve nachádza jeho objednávka. Zákazník nesmie mať pocit, že ste na neho zabudli. Priebežné informácie z notifikácií ho uistia, že spracovanie objednávky je na dobrej ceste.


O prijatí objednávky do systému ho môžete informovať napríklad iba e-mailom. Následne po vykonaní úspešnej platby a presunutí do stavu "Objednávka odoslaná" ho informujete prehľadnou SMS správou. SMS správy môžete samozrejme posielať aj pri akýchkoľvek iných stavoch. Zákazník tak bude mať prehľad, čo a za koľko nakúpil, aká je celková suma objednávky a hlavne, v akom kroku spracovania je jeho objednávka. Nedávno sme priniesli unikátne zobrazenie objednávky pre mobilné zariadenia, presvedčte sa v článku Unikátne SMS notifikácie objednávok.

 

Aj Vy, rovnako ako Vaši zákazníci môžete mať prehľad o objednávkach. Nastavte si notifikáciu o prijatí nových objednávok formou SMS či e-mailom a budete informovaný ihneď po ich vytvorení. Nemusíte tak zbytočne tráviť čas pri počítači a neustále nahliadať do objednávok.

Použite odsadenie stavov objednávok

Ešte viacej prehľadu, nikdy nie je na škodu. Práve preto sme si pre Vás pripravili drobnú novinku. Ako môžete vidieť aj v náhľade na obrázku v pravo, objednávky si môžete prehľadne odsadiť až do troch úrovní. Zoraďte si ich napríklad podľa krokov potrebných na spracovanie objednávky. Získate tak okamžitý prehľad ihneď, ako prídete do modulu "Objednávky".

 

Pokiaľ ste si pre svoje potreby zvolili iné názvy objednávok, budeme radi ak sa s nami podelíte nižšie v komentároch pod článkom.

 

Ak ste ešte nastavenia notifikácií nevykonávali, prečítajte si o nich viac v našom manuáli Stavy / e-mailové a SMS notifikácie.

Odsadenie stavovo objednávok
38+ mil.
EUR zarobili e-shopy bežiace na našej technológii za posledných 30 dní
31 000+
e-shopov bolo vygenerovaných cez náš systém
40 000+
zákazníkov sa registrovalo do nášho systému