Unikátne SMS notifikácie objednávok
Predstavte si situáciu: príde Vám SMS s textom:
"Dobrý deň,
Vaša objednávka bola úspešne expedovaná.
S pozdravom e-shop.example.com"
"Pfuu, a ktorá objednávka? A čo som si to vôbec z tohto e-shopu objednával?"
Zamerali sme sa preto na túto problematiku, veď nákupy na internete z mobilných zariadení posledné roky stále rastú. Prečo by aj nie, keď máme týchto malých pomocníkov neustále so sebou. Je to zároveň príležitosť, ako zákazníkom poskytnúť podrobnejšie informácie o objednávke a ukázať im, že držíte krok s dobou. Práve preto sme vytvorili špeciálny odkaz do SMS, ktorý zákazníkom zobrazí náhľad ich objednávky s detailnejšími informáciami. Dosť už na úvod, pozrite sa ako to celé funguje.
Predstavujeme unikátny náhľad objednávky
Vybrali sme tie najzákladnejšie informácie, ktoré ľudí skutočne najviac zaujímajú.
- kedy som vytváral objednávku?
- v akom stave je daná objednávka?
- aké tovary som nakúpil?
- a aká je celková suma?
Z prehľadu sme vynechali informácie o zákazníkovi ako napr. meno, priezvisko, adresa... Mobil predsa len neposkytuje toľko miesta. Zároveň je tak dizajn krajší a informácie v ňom prehľadnejšie.
Ako taká objednávka vyzerá môžete vidieť na obrázku vpravo. Zobrazenie tohto detailu sa dá docieliť kliknutím na špeciálnu URL adresu pripravenú pre SMS-ky.
Odkaz na objednávku nájdete už aj v SMS
Doteraz bolo možné použiť URL adresu na detail objednávky iba v notifikačných e-mailoch.
Použitie tejto URL v SMS by bolo totiž problematické. Hlavným dôvodom je jej dĺžka - okolo 100 znakov!
SMS-ky bez diakritiky pri tom ponúkajú len 160 znakov, SMS-ky s diakritikou ešte výrazne menej, len 70.
Vysporiadali sme sa s touto problematikou zavedením jednotného odkazu spolu s generovaným hashom na objednávku. V SMS správe sa zasiela špeciálny odkaz v tvare j1lf.com/a1b2c3
Výsledná dĺžka URL adresy je tak vždy rovných 15 znakov.
Okrem URL adresy môžu zákazníci vidieť niektoré informácie v ukážke webového odkazu SMS-ky - pozri obrázok s SMS-kou - ukážka odkazu je ten spodný obdĺžnik začínajúci textom "www.web.sk". Rovnako ako samotný odkaz, aj táto ukážka je klikateľná a zákazníka presmeruje na objednávku.
Pre zobrazenie ukážok je potrebné ich mať v telefóne aktívne. Zobrazenie sa nedá zaručiť u všetkých, pretože niektoré značky telefónov majú tieto náhľady prednastavene vypnuté. Problém to ale nepredstavuje, keďže zákazník vie kliknúť na samotnú URL adresu.
(pozn.: Ak sa Vám náhľady nezobrazujú, povolíte si ich v nastaveniach SMS správ v časti "Automatické ukážky".)
Po kliknutí na takúto adresu v SMS-ke je zákazník samozrejme presmerovaný priamo na Váš e-shop. V prehliadači tak uvidí URL adresu Vášho e-shopu a nie len nami nastrčený odkaz. Daná stránka obsahuje aj základný Analitics kód (pokiaľ máte v administrácií uložený kód pre GA), môžete tak sledovať, koľko Vašich zákazníkov si pozrie objednávku týmto spôsobom.
Ako pridať odkaz do SMS
Odkaz [url objednávky] si môžete do SMS notifikácií umiestniť v administrácii, v časti "E-shop" -> "Objednávky" -> "stavy / e-mailové a SMS notifikácie", do:
- Šablóny SMSiek pre zákazníka
- Šablóny SMSiek pre administrátora
Pokiaľ sa Vám tieto šablóny nezobrazujú, je prv nutné si v tabuľke navoliť, pre ktoré stavy objednávok sa majú SMS posielať - viac o notifikáciách píšeme v manuáli Stavy / e-mailové a SMS notifikácie.
Veríme, že Vás táto novoročná úprava potešila. Neváhajte a napíšte nám do komentára, ako sa Vám páči nová úprava. :)
Neprehliadnite tiež niektoré z posledných vylepšení:
Aké novinky prinieslo leto 2019?
Farba a Popis pre dodacie doby
Najnovšia Zásielkovňa už v prevádzke! Postrehli ste všetky zmeny?
Vybrali sme pre Vás
GDPR (General Data Protection Regulation) je nariadenie Európskej únie, ktoré vstúpi do účinnosti 25. 5. 2018. Jeho cieľom je zvýšiť úroveň ochrany osobných údajov a posilniť práva občanov Európskej únie v tejto oblasti....
čítať viac...Prinášame Vám nový modul "Súbory", ktorý okrem nového a moderného vzhľadu poskytuje mnoho skvelých funkcií a výrazne Vám tak zefektívni prácu. Ponúkame Vám elegantný a jednoduchý spôsob ako pracovať s rôznymi formátmi súborov,...
čítať viac...Vytvárate či uvažujete o vlastnom e-shope v Atomeri, no odrádza vás množstvo úkonov nutných pre jeho úspešný štart? Pýtate sa "Ako naplniť e-shop produktami, napísať pútavé texty, nastaviť e-shop, SEO, Google, či ako...
čítať viac...