Objavte kľúčové novinky roka 2020
Za posledný rok sme dokázali zapracovať množstvo zaujímavých úprav, žiaľ informovať sme Vás stihli iba o zlomku z nich. Rok 2020 sa pomaly blíži ku koncu, a preto sme pre Vás pripravili tento hodnotný zoznam. Nájdete v ňom nové funkcie, ako aj vylepšenia už existujúcich modulov. Zoznam ani zďaleka neobsahuje všetky úpravy, vybrali sme pre Vás len tie zaujímavejšie.
Ďakujeme Vám za Vaše nápady a postrehy a hlavne, že si ich nenechávate pre seba. Aj vďaka nim môžu Vaše projekty v Atomeri výrazne napredovať.
Zima 2019/2020
-
Blog / Články: Pridanie editácie základného SEO.
SEO titulok pre rubriky i články generujeme automaticky podľa ich názvov. Určite však oceníte plnú kontrolu nad Vaším SEO. Docieľte, aby vyhľadávače hodnotili Vaše články čo najlepšie. Nastavte si vlastný SEO titulok, popis a kľúčové slová a dosiahnite tak lepšie výsledky v organickom vyhľadávaní.
-
Blog / Články: Priebežné ukladanie obsahu v textovom editore.
Už sa nemusíte viac báť, že sa Vám texty stratia, pokiaľ si článok zabudnete uložiť. Vďaka tejto funkcii sa Vám priebežne ukladá Váš rozpísaný text, a to celkom automaticky. Nedokončený článok Vám ostane bezpečne uložený pre jeho neskoršie obnovenie.
-
Blog / Články: Publikácia článkov.
Práca s článkami nebola donedávna taká ružová. Pripravený text ste si mohli zobraziť na Vašej stránke iba v prípade, ak ste článok zviditeľnili aj pre zákazníkov.
Funkcia publikácie článkov prináša revolučnejšie riešenie. Pripravené články si teraz jedným kliknutím zobrazíte na dočasnom odkaze Vašej stránky bez toho, aby ich Vaši čitatelia videli. Následne ich rovnako jednoduchým spôsobom publikujete a zobrazíte verejnosti. Okrem okamžitého publikovania môžete článkom nastaviť dátum a čas publikácie a naplánovať ich tak na neskoršie zverejnenie. -
Objednávky: Stavy / e-mailové a SMS notifikácie: Zapracovanie tagu [URL objednávky] a náhľad objednávky pre mobilné zariadenia.
Malé vreckové počítače sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Zamerali sme sa preto na vypracovanie prehľadnejšieho zobrazenia detailu objednávky na mobilných zariadeniach. K tejto téme sme už v minulosti venovali samostatný článok Unikátne SMS notifikácie objednávok.
-
Google: Funkcia USER ID pre Google Analytics.
Nie je ničím neobvyklé, keď si potenciálny zákazník pozerá ponuku produktov na mobile, ale samotný nakúp vykoná až na svojom domácom PC, alebo inom zariadení. Takto ste sa mohli stetnúť s javom, že Vám Analytics zapísal zákazníka duplicitne. USER ID pomáha identifikovať zákazníka z rôznych zariadení a Vy tak získate presnejšie informácie o počte návštevníkov či konverziách Vašej stránky.
Jar 2020
-
Blog / Články: Rozdelenie modulu na rubriky a články.
Modul "Blog / Články" prešiel celkovou renováciou. Nová úprava Vám v základe prináša lepší prehľad a organizáciu pre Vaše články. Rubriky slúžia ako kategórie pre spoločnú tému článkov a články sú jednoducho články. :)
-
Blog / Články: Pridanie nastavenia autora článku a "alt" hlavného obrázku.
Pridali sme pole pre zadanie autora článku a pole pre alternatívny text obrázku. Nejde o povinné údaje, ale články s autorom sú v porovnaní s anonymnými vierohodnejšie a dosahujú tak lepšie výsledky v návštevnosti. Alternatívny text pre obrázok zasa slúži pre prípad, že sa obrázok z nejakého dôvodu nenačíta. Okrem týchto drobností viete tiež Vašim čitateľom poskytnúť informáciu, aký čas potrebujú na prečítanie článku. Túto voľbu je nutné si zapnúť v nastaveniach.
-
Blog / Články a Stránky: SEO: Pridanie nastavenia "noindex" a "nofollow".
Pokročilejšie SEO nastavenia pre náročných. Umožnia Vám vylúčiť vybrané stránky z vyhľadávačov, ako je napríklad Google.
-
Košík: Úprava počtu povolených znakov pre e-mail v objednávke.
Na základe Vašich postrehov s dĺžkami zadávaných e-mailových adries Vašich zákazníkov sme navýšili počet povolených znakov na 50.
-
XML export pre porovnávače: Heureka: Kopírovateľné odkazy XML feedov.
-
XML export pre porovnávače: Zboží.cz
Neustále vylepšujeme aj napojenia na externé funkcie. Inak to nie je ani v prípade služby Zboží.cz, pre ktorú sme zapracovali najnovšiu verziu merania konverzií.
-
XML export pre porovnávače: Zboží.cz: Zapracovanie tagu <DELIVERY> do XML feedu.
Zboží.cz podporuje iba určitých prepravcov a výdajné miesta. Odteraz si viete priradiť svojich dopravcov k podporovaným dopravcom zo Zboží.cz priamo v administrácii Atomeru.
Leto 2020
-
Atomer.com: Nový responzívny dizajn Atomer stránky.
Vyzkliekli sme starý dizajn a privítali sme leto v novom šate. Okrem úplne nového dizajnu stránky Atomer sme pre Vás optimalizovali aj jej zobrazenie pre mobily a tablety. Súčaťou zmien bolo i vynovenie vzhľadu nášho blogu. Vďaka tomu si môžete plne vychutnať novinky a tipy z nášho prostredia na akomkoľvek zariadení.
-
Fakturačný systém: Zmena zobrazenia zaokrúhlenia a výpočtu DPH na faktúrach.
Ešte prehľadnejšie faktúry pre Vás a Vašich zákazníkov. Šikovnou úpravou faktúr sme zabezpečili prehľadné zobrazenie výpočtu DPH a sumy zaokrúhlenia.
-
XML export pre porovnávače: Implementácia služby Glami - XML feed a merací pixel kód.
Novinka, ktorá poteší všetkých majiteľov e-shopov s oblečením. Glami je unikátny vyhľadávač módneho tovaru. Viac informácií sme k tejto službe priniesli v samostatnom článku Objavte Glami, vyhľadávač vo svete módy.
-
Blog / Články: Editácia rubriky, autora a dátumu publikácie zo zoznamu článkov.
Editáciu článkov sme postupne vylepšovali až do bodu, kedy môžete základné veci upravovať priamo v zozname článkov. Patrí medzi ne rubrika, autor článku a dátum spolu s časom publikácie. Rýchly prístup ku zmenám oceníte hlavne pri potrebe upraviť viacero článkov. Okrem toho sme pridali i hromadné akcie na presun článkov medzi rubrikami či ich mazanie.
-
Objednávky: Zapisovanie dodacej doby k položkám v objednávkach.
Toto bol zaujímavý jav, na ktorý nás upozornil niekto z Vás. Ak bol tovar posledný na sklade a objednávkou zákazníka sa vypredal, tovaru sa nastavila dostupnosť "Vypredané". Táto dostupnosť však prišla aj zákazníkovi do e-mailu o prijatí objednávky. Zákazník tak mohol byť zmätený, či je tovar skutočne skladom. E-mail sa totiž posiela až po spracovaní objednávky, a teda i zmene dostupnosti objednávaného tovaru.
Dodacie doby objednaného tovaru po novom ukladáme k položkám v objednávkach a neberieme teda do úvahy, akú dostupnosť má tovar v momente, kedy posielate notifikačný e-mail. -
XML export pre porovnávače: Zboží.cz: Pridanie tagu <EROTIC> do feedu.
Ak predávate erotický tovar, je nutné takéto tovary označiť príslušným tagom. Toto viete zabezpečiť v nastaveniach Atomeru pre Zboží.cz. Priraďte si Vašu kategóriu s obsahom erotických tovarov ku ľubovolnej podkategórií "Erotické zboží a pomůcky", ktoré Zboží.cz používa. Pre všetky tovary z takto označených kategórií automaticky vo feede doplníme tag <EROTIC>, vďaka čomu je možné ho zobrazovať v erotických kategóriach Zboží.cz.
Jeseň 2020
-
Šablóny: Mercury a Chromium: Responzívne prispôsobenie obrázku v hlavičke.
Obrázky v hlavičke sa podobne ako úvodny banner prispôsobia šírke zariadenia.
-
Šablóny: Mercury a Chromium: Sprehľadnenie odkazov pätičky.
Sprehľadnilii sme pre Vás štruktúru pätičky na mobilných zariadeniach. Skrytím veľkého množstva odkazov do zoznamov sa ušetrí priestor a výrazne sa zlepší orientácia na stránke. Jednotlivé skupiny odkazov pätičky môžu návštevníci stánky rozbaľovať a zbaľovať podľa potreby. Podobnú funkciu uvidíte čoskoro aj v menu Vašich kategórií.
-
Šablóny: Automatická úprava šírky obrázkov a videí: V texte stránok a článkov, i v popise tovarov.
Toto bola jedna z častejších požiadaviek, ktorú ste žiadali. Aby sa Vám obrázky či videá vložené v texte automaticky prispôsobili šírke zariadenia návštevníka. Vami vložený obrázok mal totiž väčšinou fixnú šírku. To spôsobovalo na mobiloch zobrazenie obrázku v úplne rovnakej veľkosti ako na PC.
Odteraz sa viac nemusíte starať o to, ako sa budú zobrazovať na menších obrazovkách. Atomer ich automaticky upraví, aby sa zobrazili maximálne na 100 % šírky obrazovky. -
Šablóny: Zobrazovanie kontroly re-Captcha ako text pri formulári.
Pri ochrane stránky proti robotom využívame najnovšiu re-Captcha. Nevýhodou bolo zobrazenie malého štvorčeka, ktorý na to upozorňoval a mohol tak prekryť obsah, obzvlášť na mobilných zariadeniach. Nahradili sme ho preto textovou formou, ktorú Google tiež ponúka.
-
Šablóny: Zabránenie automatického vypĺňania kódu zľavového kupónu v košíku.
Ľudia majú v obľube ukladať si údaje z formulárov priamo do prehliadača. Ak si ich neskôr načítajú na nesprávnej stránke, môže to spôsobiť problémy, napríklad pri odosielaní objednávky. Reagovali sme pohotovo a zabezpečili sme, aby sa do poľa "Kód zľavového kupónu" automaticky nedopĺňali údaje uložené v prehliadači. Tým sa minimalizovali odchody zákazníkov z košíka z dôvodu, že vložili neplatný či nesprávny zľavový kód kupónu.
Ak máte i Vy nápad na úpravu, neváhajte a napíšte nám ho do komentára pod článok. Vaše potreby a postrehy sú pre nás dôležité.
Ďalšie novinky sú už vo vývoji, nezmeškajte preto najbližší súhrn a sledujte náš blog a Facebook stránku.
Ešte nemáte vlastný e-shop alebo web? Zaregistrujte sa u nás a testujete Atomer 30 dní zadarmo. Vlastný e-shop môžete mať už od 1,49 € mesačne. Tiež môžete mať web stránku úplne ZADARMO. Navždy :)
Vybrali sme pre Vás
Ponúknite Vašim zákazníkom komfort pri nakupovaní! V systéme Atomer nájdete obrovské množstvo obľúbených platobných brán, ktoré Vašim zákazníkom ponúknu možnosť vybrať z viacerých spôsobov platby a zvýšia spokojnosť a rýchlosť nákupného procesu.
čítať viac...Predstavte si situáciu: príde Vám SMS s textom: "Dobrý deň, Vaša objednávka bola úspešne expedovaná. S pozdravom e-shop.example.com" "Pfuu, a ktorá objednávka? A čo som si to vôbec z tohto e-shopu objednával?" Zamerali sme sa preto...
čítať viac...V záplave zobrazených tovarov je niekedy ťažké rozoznať, ktoré tovary sú dostupné. O to viac, ak sú dodacie doby, napríklad 'skladom' alebo 'vypredané', na prvý pohľad totožné. K rozlíšeniu môže dopomôcť rôzne farebné prevedenie...
čítať viac...