Aké novinky prinieslo leto 2019?
V Atomeri usilovne pracujeme na tom, aby sme Vám neustále prinášali skvelé vylepšenia a tipy. Výnimkou pre nás neboli ani letné mesiace. Veríme, že Vás nádielka úprav, na ktorých sme počas leta pracovali poteší.
Ak ste ešte nečítali o novinkách, ktoré rozkvitli na jar, prečítajte si ich v článku Aké novinky priniesla jar 2019?.
Nenechajte si tiež ujsť informácie o nových úpravách a sledujte nás aj naďalej na našej Facebook stránke.
Rýchlosť načítania stránok je kľúčová
Isto ste sa stretli s pojmom "...v dnešnej rýchlej dobe..." už mnoho krát. Čo je ale podstatnejšie - tento fenomén môžeme pozorovať aj v online prostredí. S narastajúcou rýchlosťou internetu a množstva konzumovateľného obsahu sa zvyšujú aj nároky na rýchlejšie načítanie stránok na webe. Vo všeobecnosti ľudia očakávajú načítanie stránok do 2-3 sekúnd.
Uvedomujeme si, že pomalé načítanie webu môže mať nepriaznivý vplyv a Vy tak môžete prichádzať o to najcennejšie, potenciálnych zákazníkov. Práve preto sme sa v letných mesiacoch zamerali na zvýšenie rýchlosti zobrazenia Vašich stránok.
Čo vôbec znamená rýchlosť načítania stránky?
Ide o rýchlosť, za akú dokáže prehliadač vykresliť stránku v prehliadači. Načítať kódy, obsah ako text, obrázky, písmo, či videá a zobraziť tieto informácie návštevníkovi webu.
Logicky tak záleží na tom, čo všetko sa na Vašej stránke reálne nachádza. To, koľko bannerov či produktov máte na stránke ovplyvní rýchlosť načítania, keďže každý banner, či produkt má svoj obrázok. Priamo úmerne sa tak zvyšuje aj množstvo dát, ktoré musí prehliadač spracovať a následne zobraziť.
Prečo je rýchlosť načítania dôležitá?
Jednou vetou: "Pomalé stránky majú negatívny vplyv na príjmy".
V súčasnosti je výkon veľmi dôležitý faktor, ktorý už niekoľkokrát potvrdili rôzne štatistiky. Napríklad v článku od Jeremy Wagnera (článok je v angličtine), zistíte viac podrobností, prečo na rýchlosti/výkone záleží.
V skratke: ľudia v dnešnej dobe nie sú na internete trpezliví. Skúmajú, klikajú a chcú mať všetky informácie ihneď. Priznajte si, pravdepodobne tiež odchádzate z webu v prípade, ak sa stránka dlho načítava.
Pri tom sami chceme, aby používatelia účinne interagovali s tým, čo vytvárame. Ak ide o blog, chceme, aby si ľudia prečítali články. Ak ide o internetový obchod, chceme, aby nakupovali tovary. Výkon preto hrá hlavnú úlohu v úspechu akéhokoľvek online podniku. Udržanie používateľov je rozhodujúce pre zlepšenie konverzií, či už je cieľom dostať ľudí na web, zhliadnutie videa alebo vykonanie nákupu.
Okrem používateľského hľadiska je tu ešte druhý pohľad, ktorým sa môžeme pozerať na rýchlosť načítania stránok a to technický. Ide o pohľad, akým vnímajú rýchlosť načítania stránok vyhľadávače, napr. Google. V záujme vyhľadávača je ponúknuť relavantné stránky súvisiace s vyhľadávaným výrazom. Google samozrejme tiež zaujíma, ako rýchlo sa vie návštevník k tejto informácii dostať - ako rýchlo sa načíta Vaša stránka. Google dokonca berie do úvahy rýchlosť Vášho webu pri zostavovaní poradia vo vyhľadávaní (už od roku 2010 pri PC a od 2018 aj v mobilnom). Stále má však veľmi malú váhu v porovnaní s relevantnosťou a odbornosťou obsahu - v súčasnosti je len menej ako 1% vyhľadávaní ovplyvnené rýchlosťou webu, najviac sa to dotýka najpomalších webov.
Ako rýchlo by sa mala stránka načítať?
Odporúčaná rýchlosť je do 4 sekúnd. Je preukázané, že ak sa Vaša stránka načítava viac ako 4 sekundy, riskujete odchod až 87% návštevníkov, čo je naozaj obrovské číslo.
Ako sa zmeny prejavili na projektoch v Atomeri?
V Atomeri sme sa zamerali na celkové zrýchlenie všetkých stránok. Vo výsledkoch testov sa hodnotenie vybraných stránok meraných v nástroji od spoločnosti Google - PageSpeed Insights zlepšilo v priemere až o 48,75%.
Zvýšenie rýchlosti zatiaľ postrehnete prevažne pri prehliadaní cez počítač, mobilné výsledky boli úpravami ovplyvnené iba čiastočne. Ale žiaden strach, chystáme špecifické úpravy aj na zrýchlenie načítania stránok na mobilných zariadeniach.
Ako rýchlosť načítania ešte vylepšiť?
Dosahujete stále zlé hodnotenie stránky? Ako ho teda zlepšiť? Rýchlosť internetového pripojenia návštevníkov Vašej stránky neovplyvníte. Čo však rozhodne ovplyvniť môžete sú obrázky tovarov a samotný počet produktov na Vašej úvodnej stránke, či v zozname tovarov.
- Počet: Ako sme spomínali vyššie v článku, s počtom obrázkov priamo úmerne narastá aj veľkosť dát, ktoré musí prehliadač spracovať, čo sa podpíše na čase vykreslenia webu. Práve úvodná stránka je väčšinou vstupnou bránou k produktom, alebo službám, ktoré ponúkate. Je preto rozdiel, či zobrazujete 10, alebo 20 produktov. Množstvo tovarov zobrazených na úvodnej stránke viete pri tom jednoducho ovplyvniť v nastaveniach "Štruktúry". Nastavte si počty pre jednotlivé označenia tovarov ("Akciové produkty", "Nové produkty"...) kliknutím na ozubené koliesko - pomôcku nájdete v úvode manuálu pre Štruktúru.
Návštevníci zväčša samozrejme neostanú iba na úvodnej stránke. Množstvo tovarov zobrazujete v jednotlivých kategóriach, v tzv. zoznamoch tovarov. Koľko sa má zobraziť produktov na jednu stranu viete rovnako ovplyvniť nastavením s názvom "Počet produktov na stranu". Nájdete ho vo všeobecných nastaveniach pre e-shop. - Formát: Pri nahrávaní obrázkov k tovarom Vám odporúčame používať formát .jpg (jpeg). Pre svoju menšiu veľkosť s dobrou kvalitou je tým správnym formátom pre Vaše digitálne fotografie produktov. Pozor, pre logo e-shopu, ikonky platobných kariet a podobne je zasa vhodný iný formát, konkétne .png. Dôvody si môžete prečítať v krátkej odbočke na článok Tomáša Krause.
- Kvalita: V znížení veľkosti nahrávaných obrázkov Vám pomáhame aj z našej strany vo forme automatickej kompresie. Obrázkom preto nemusíte znižovať veľkosť a rozmer manuálne, ani žiadnym z externých nástrojov.
Okrem zvýšenia rýchlosti prinášame i ďalšie rozšírenie.
Google Universal Analytics - viac funkcií, lepšie štatistiky.
Analytika je kľúčovým prvkom k tomu, aby ste pochopili správanie Vašich návštevníkov. Ak máte potrebné informácie o tom, ako sa návštevníci Vašej stránky správajú, odkiaľ prichádzajú a o aké produkty sa zaujímajú, dokážete Váš e-shop lepšie prispôsobiť ich potrebám. Universal Analytics prináša viac rozšírení pre internetové obchody, preto sme starý kód Analyticsu nahradili novšou verziou.
Aké výhody Universal Analytics prináša?
Google Analytics Vás vyzbrojí ešte presnejšími štatistikami a množstvom užitočných funkcií. Tie Vám pomôžu na poli internetových obchodov zhromažďovať údaje, ktoré sú jedinečné pre Vašu firmu. Pre e-shopy je nevyvrátiteľne najväčším prínosom 'rozšírenie elektronického obchodu', z anglického Enhanced E-commerce (EEC) - viac sa o ňom dočítate nižšie.
Ako začať zbierať dáta do GA?
- V službe Google Analytics prejdite do časti "Správca" (Admin), ďalej v 2. stĺpci "Informácie o sledovaní" (Tracking info) vyberte "Kód sledovania" (Tracking Code) a skopírujte kód pod nadpisom "ID sledovania" (Tracking ID) v tvare "UA-xxxxxx-x".
- V Atomeri vložte kód v tvare "UA-xxxxxx-x" do časti "Nastavenia" -> "Google" -> "Kód pre Google Analytics (UA-xxxxxx-x).
Čo získate rozšírením Enhanced e-commerce?
- Možnosť lepšie vyhodnocovať výkon obchodu a marketingových kampaní.
- Informácie o počte zhliadnutí tovarov. Údaj Vám prezradí, na ktoré tovary používatelia najčastejšie klikajú.
- Zaznamenávanie pridania tovarov do košíka.
- Merania počtu zobrazenia košíka.
- Meranie dokončených nákupov.
- Použitie vyhľadávania ako aj prezretie výsledkov vyhľadávania.
Nemáte e-shop, ale blog alebo info-stránku?
Nezúfajte, využívať výhody môžete aj Vy. Keďže neponúkate žiaden produkt, musíte produkt chápať ako Vašu stránku. Dokážete napríklad získať zaujímavé údaje ako počet kliknutí na článok a taktiež počet zobrazení článku.
Ako nákup (purchase) si môžete určiť prečítanie článku, alebo preskrololovanie článku návštevníkom až na koniec. Máte na blogu výzvu k akcii? Môžete priradiť registráciu do Newslettera k produktu. Prepáčte, k článku. Spôsobov je viacero, pohľadajte a poskúšate, určite prídete na množstvo zaujímavých spôsobov.
Ako si aktivovať rozšírenie EEC?
Všetky potrebné kódy sa už nachádzajú v každom jednom e-shope, aktivácia je preto skutočne hračka.
- V službe Google Analytics v časti -> Správca (Admin) -> Nastavenia elektronického obchodu -> zapnite "Povolenie elektronického obchodu". Následne povoľte prehľady rozšíreného elektronického obchodu. V časti voliteľné nastavenia máte možnosť si vytvoriť štítky pre kroky lievika platobného procesu. Aby ste sa v prehľadoch vyznali, použite zruzumiteľné názvy.
Veríme, že vďaka týmto vylepšeniam posuniete Vás biznis opäť o kus vpred. Tešíme sa už na zimu, keď Vám predstavíme ďalšie skvelé novinky z jesenných mesiacov.
Najnovšia Zásielkovňa už v prevádzke!
Tí z Vás, ktorí nezaregistrovali informáciu o nasadení poslednej verzie jednej z najvyužívanejších služieb e-shopov pre odosielanie a doručovanie tovaru tak môžu urobiť teraz. Samotatný článok Najnovšia Zásielkovňa už v prevádzke! Postrehli ste všetky zmeny? sme Vám priniesli ešte v auguste tohto roka.
Neváhajte sa s nami podeliť o Vaše skúsenosti, názory či tipy v komentároch pod článkom.
Neprehliadnite tiež odkazy spomenuté v článku:
Novinky a vylepšenia, ktoré priniesla JAR 2019
Nástroj na meranie rýchlosti načítania stránky
Vyberte si vhodnú platobnú bránu
Najnovšia Zásielkovňa už v prevádzke! Postrehli ste všetky zmeny?
Vybrali sme pre Vás
V súčasnosti existuje množstvo spôsobov akým zvýšite povedomie o Vašej značke. Medzi najobľúbenejšie a najsilnejšie kanály patrí určite sociálna sieť Facebook. V systéme Atomer ponúkame široké možnosti, ako tento nástroj plnohodnotne využiť.Od možnosti...
čítať viac...V záplave zobrazených tovarov je niekedy ťažké rozoznať, ktoré tovary sú dostupné. O to viac, ak sú dodacie doby, napríklad 'skladom' alebo 'vypredané', na prvý pohľad totožné. K rozlíšeniu môže dopomôcť rôzne farebné prevedenie...
čítať viac...GDPR (General Data Protection Regulation) je nariadenie Európskej únie, ktoré vstúpi do účinnosti 25. 5. 2018. Jeho cieľom je zvýšiť úroveň ochrany osobných údajov a posilniť práva občanov Európskej únie v tejto oblasti....
čítať viac...